ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako HNEĎ premeniť nevýhodu na DOKONALE ÚČINNÝ predajný argument

Niekedy počúvam obchodníkov stonať, že v konkurencii to majú lepšie. “Oni majú nižšie ceny”, “Oni majú lepšie podmienky” alebo ” Oni sú väčší”.

Pravda je to tak na polovicu. Vo väčšine prípadov ide premeniť túto zdanlivú nevýhodu na účinný predajný argument. Ako je to možné?

Obchod umožňuje pohľad na vec z dvoch strán. Takmer na každú nevýhodu sa dá pozrieť aj z opačnej strany. Takže  čo je pre jedného obchodníka nevýhoda, môže byť pre druhého výhoda.

Príklad

Mnohí obchodníci argumentujú veľkosťou firmy. Napr. “Máme až 100 000 zákazníkov” alebo “Sme v 10 krajinách sveta”. Malé firmy však tento predajný argument nemôžu použiť. Môžu ho však úplne otočiť a z nevýhody spraviť výhodu. Kľúčom k tomu je položiť si otázku: “Čo môže byť pre zákazníka výhodou, že sme malí?”

Keď sa nad tým zamyslíte, tak zistíte, že tých vecí je viac. Môže nimi byť:

  • individuálny prístup
  • poznanie lokálneho trhu
  • poznanie mentality zákazníka
  • produkt šitý na mieru atď.

V tomto prípade je fajn priznať, že ste malá firma, ale zároveň dodať, že vám umožňuje individuálne pristupovať ku každému zákazníkovi, že vďaka tomu, že ste miestna firma dokonale poznáte potreby miestnych zákazníkov a dokážete lepšie vyhovieť jeho požiadavkám. Tých predajných argumentov sa dá vymyslieť veľa. Preto pri premene nevýhod na predajné argumenty je kľúčové si položiť jednu otázku:

“Čo môže byť pre zákazníka výhodou, že sme….”

Používate túto techniku v praxi? Aké s tým máte skúsenosti? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.