ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako predávať jednoduchšie

Remeslo obchodníka patrí medzi najneobľúbenejšie povolania. Častokrát prácu obchodníka ľudia považujú za otravovanie iných.

Pritom mnohí títo obchodníci ponúkajú dobré veci v prospech zákazníka. Je to spôsobené tým, že ľudia radi kupujú, ale sú neradi, keď im niekto niečo predáva.

 

Už sa to robí inak ako kedysi

Štandardný predaj funguje tak, že obchodník dvihne telefón a volá všetkých v telefónnom zozname bez ohľadu na to, či majú alebo nemajú potrebu kupovať. Tento štýl predaja sa vyučuje už dlhé roky a stále prináša úspech. Akurát si obchodník musí zvyknúť na to, že často bude počuť nie.

Tento typ predaja je založený na princípe: Čím viac kontaktov obchodník osloví, tým viac predá a následné zarobí.

Dnes je však už prekonaný. V zahraničí pred niekoľkými rokmi a v tomto období už aj u nás sa presadzuje štýl predaja, pri ktorom sa obchodník necháva kontaktovať zákazníkom v čase jeho potreby. S takýmto zákazníkom je práca ďaleko efektívnejšia a tým aj úspešnosť uzatvorenia obchodu vyššia. Potrebné je však “byť videný”, keď zákazník potrebuje pomoc.

Na dosiahnutie takejto pozície “oslovovaného obchodníka” je treba, buď čas alebo využitie moderných technológií a cieleného marketingu. Na to, aby zákazníci sami obchodníka kontaktovali, treba v tom istom obore úspešne pracovať niekoľko rokov. Skúsenosť hovorí o minimálne 5 rokoch (v závislosti od oboru a konkurencie).

 

Budujte si meno experta už od začiatku

Druhá možnosť je hneď od začiatku si začať budovať meno experta. A to sa dá dosiahnuť pomocou internetu. Jedna z potrebných vecí je založiť si vlastnú www stránku alebo blog, na ktorom bude obchodník uverejňovať odborné články z oblasti, v ktorej pôsobí.

Potom začať písať články pre rôzne internetové časopisy, prípadne odborné tlačené časopisy a ďalej rozšíriť svoje pôsobenie na sociálne siete ako je facebook, twitter, linkedIn, pinterest a google+, kde obchodník môže spravovať svoje profily a stránky.

Cieľom tejto stratégie je dať vedieť, čo najväčšiemu počtu ľudí v jeho okolí, ale aj mimo neho, že daný obchodník je expert v danej oblasti. Čím väčší počet ľudí sa o tom dozvie, tým viac zákazníkov získa. Na rozdiel od klasického predaja sa informácia šíri nenásilnou formou.

Články na blogu si prečíta len ten, kto ich nájde na internete, lebo sa zaujíma o danú tému, prípadne ten, kto sa zaregistruje do newslettra (registráciu do newslettra stránky www.predajnetechniky.sk nájdete tu).

Sociálne média (facebook, twitter, google+, linkedIn, pinterest) obchodníkovi pomôžu, aby sa jeho myšlienky šírili prostredníctvom jeho fanúšikov nenásilne a zadarmo. To, že tento spôsob získavania zákazníkov funguje, je dokázané viacerými obchodníkmi. Jeden z dôkazov nájdete aj v rámci diskusie na mojej facebookovej stránke.

 

Kde sa dozviete viac informácií?

Pripravujem pre vás sériu článkov pod názvom “Ako predávať cez blog”, kde sa dozviete presné kroky, ktoré treba spraviť, aby vám váš blog pomohol získať nových zákazníkov. A vy ste sa priblížili k tomu, aby vás zákazníci sami kontaktovali, keď budú potrebovať vaše služby.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.