ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako VÝRAZNE ZVÝŠIŤ predaj cez blog: Podrobný návod ako na to

Pred pár rokmi sa v našom slovníku objavilo slovo blog. Stále častejšie počuť o blogoch, ktoré ľudia alebo firmy zakladajú. Zistili, že blog im môže pomôcť k vyšším zárobkom, rýchlejšej kariére, k novým zákazníkom a vyšším predajom.

 

Čo je teda blog?

Blog je špeciálny druh webovej stránky.

Na rozdiel od klasickej webovej stránky sa líši inou štruktúrou webu, pravidelným pribúdaním obsahu a ďaleko väčším počtom čitateľov (návštevníkov).

 

Štruktúra klasického webu vs. štruktúra blogu

Klasická firemná webová stránka väčšinou obsahuje tieto časti:

  • O nás
  • Produkty
  • Kontakt

Naproti tomu blog je zložený najmä na článkoch, ktoré často bývajú členené do jednotlivých tém podľa príbuznosti obsahu prípadne formy.

Napríklad na mojom blogu www.predajnetechniky.sk sú články rozdelené na:

  • Recenzie – v časti recenzie sa nachádzajú recenzie kníh o marketingu, predaji a osobnom rozvoji
  • Citáty – v časti citáty sú združené citáty od slávnych ľudí, tiež najmä z oblasti marketingu a predaja
  • Video – táto časť blogu je venovaná video prednáškam a školeniam, ktoré sú prístupné na internete zadarmo
  • Články – predstavujú absolútnu podstatu klasického blogu. V tejto sekcii sa nachádzajú články ako si zjednodušiť predaj. Navyše sú ešte členené do ďalších podčastí podľa témy
  • Súťaže – zoznam súťaží, ktoré organizujem na svojej stránke. Väčšinou sa súťaží o knihy z oblasti osobného rozvoja

Každý blog môže mať svoje vlastné delenie. Jeho cieľom je zjednodušiť vyhľadávanie informácii pre čitateľa blogu.

Napríklad blog finančného poradcu môže mať členenie podľa témy: Pôžičky, Sporenie, Poistenie. Vždy to záleží na autorovi blogu.

 

Používajte veci, ktoré sú prínosom pre vašich návštevníkov

Okrem členenia na témy k lepšiemu vyhľadávaniu informácii na blogu pomáhajú aj tagy resp. štítky. Tagy alebo štítky sú kľúčové slová, ktorými sa dá jednoducho vyjadriť obsah článku.

Napríklad tento článok otagujem ako „blog“ „webová stránka“ „web“. Potom ak čitateľ webu klikne na príslušný tag (štítok), tak sa mu zobrazia všetky články, na ktorých sa daný tag nachádza.

Ďalšou POVINNOU súčasťou každého blogu sú komentáre k článkom. Tie umožňujú, aby čitateľ blogu vyjadril svoj názor k danému článku alebo doplnil jeho obsah. Častokrát komentáre čitateľov prinášajú ďalšie obohacujúce informácie.

Pod článkami sa väčšinou nachádzajú tlačítka na zdieľanie obsahu (facebook, twitter, google+ a iné), aby sa článok mohol šíriť medzi ďalších ľudí.

Pre jednoduchšie šírenie obsahu blogy majú ešte jednu funkciu – je ňou RSS. Tá umožňuje registrovaným čitateľom dostávať automaticky informácie o nových príspevkoch na blogu.

 

Zadajte svoje email a dostávajte tie NAJLEPŠIE články, ktoré z vás rýchlo spravia TOP obchodníka!

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.