ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
McDonald patrí medzi najúspešnejšie firmy na svete. Každoročne otvorí viac ako 200 nových reštaurácií po celom svete. Aj na Slovensku sa začína McDonald rozširovať.
Len za posledné dva roky bolo na Slovensku otvorených 8 nových prevádzok. Čomu vďačí McDonald za svoj úspech?
Tých faktorov je určite viac od produktov cez marketing, predaj až po manažment. V tomto článku sa skôr zameriam na predaj. McDonald má výborne prepracovaný predajný rozhovor. Ten je, podobne ako u firmy Shell, založený na kladení kľúčových otázok (pozri článok Ako viac predávať podľa receptu firmy Shell).
Ak zákazník pri pokladni povie, že chce BigMac, tak automaticky od pracovníka za pokladňou príde otázka “Dáte si celé menu alebo len sendvič?” Táto jedna otázka vytvára predpoklad, že zákazník nezaplatí len 2, 80 €, ale 4, 30 €.
Potom pracovník pokračuje ďalej: “Dáte si malé alebo veľké menu?” Vďaka tejto otázke môže zákazník zaplatiť až 4, 70 €.
Ale ani tu predaj nekončí. “Dáte si k hranolkám kečup alebo majonézu?” Ak zákazník povie áno, tak kladie ďalšie otázky: “Dáte si aj niečo sladké, napríklad taštičku alebo muffin?”
Takto pokračuje v otázkach až dovtedy, kým zákazník nemá z každého druhu produktu na tácke aspoň jeden, alebo kým na otázku neopovie: “Ďakujem, to bude všetko.”
Takto prapracovaný predaj zabezpečuje jednak vyššie tržby a jednak spokojnosť zákazníka. Pretože zákazník má dobrý pocit z toho, že predavačovi ide o to, aby sa dobre najedol (tým, že mu ponúka).
Zároveň nevytvára zbytočný nátlak na zákazníka a po odpovedi: “Ďakujem, to bude všetko,” prestane ponúkať. Potom sa netreba čudovať, prečo McDonaldu neustále rastú tržby.
Používate aj vy presne cieľené otázky pre nárast vašich tržieb? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom. Ak sa vám článok páčil, tak ho zdieľajte so svojimi priateľmi prostredníctvom facebooku alebo twittera. Tlačidlá nájdete pod článkom.