ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

S týmto návodom URČITE nestratíte zákazníka. Presvedčte sa:


Internet je úžasný zdroj informácií

Denne sa nám stáva, že nás niečo zaujme a tak sa prihlásime na odber noviniek. V lepšom prípade ich skutočne čítame, alebo sa nimi inšpirujeme pri nákupoch, či sebavzdelávaní.

No, stáva sa aj to, že po čase už o tieto informácie stratíme záujem, alebo nás začnú obťažovať. Pokúsime sa odhlásiť , ale neúspešne. Nikto nevie, či je to zámer, ale pôsobí to tak. Nedarí sa nám zrušiť zasielanie emailov, stratíme trpezlivosť a vzdáme to.

Takže, nevyžiadané správy nám veselo spamujú schránku ďalej.

Poznáte to?

Online

Máte emailovú schránku plnú nepotrebných emailov. Vadí vám to, ale neviete s tým nič robiť.

Keď potrebujete niečo nájsť, nedokážete sa k tomu dopracovať. Ak sa vám predsa len podarí odhlásiť z odberu, čakať poďakovanie za doterajšiu priazeň?

To asi nie. V tom lepšom prípade vám systém automaticky vygeneruje nejakú hlášku.

Nevadí. Hlavne, že sa to podarilo!

Offline

Podobne sa to deje pri nakupovaní. Vstúpite do predajne. Milá, usmiata predavačka vás privíta, pozdraví, je ochotná a venuje sa vám: “Dobrý deň, želáte si? Ako vám môžem pomôcť?” Lenže… keď ste si nič nevybrali a odchádzate, tak sa tá istá predavačka tvári, že vás nevidí.  Namiesto úsmevu, pozdravu, alebo poďakovania za návštevu, sa díva do prázdna a akože vás “nevidí”. Aj vám to pripomína zážitok z nedávneho nakupovania? Nie je to pravidlo, ale, bohužiaľ, ešte stále sa to deje.  Aj keď sa čudujem, že v čase tak silnej konkurencie, aká je dnes na trhu, je to vôbec ešte možné. Ale potom si poviem: “To určite nie je majiteľka. Táto slečna nemá šajnu, aké je ťažké udržať sa dnes na trhu. Ako každý číha na príležitosť ´ukradnúť´ si susedovho zákazníka.” Určite aj vďaka konkurencii, takéto správanie nie je bežné vo väčších mestách, ale v menších, nás ešte stále neprekvapí. Škoda. Škoda tržieb, o ktoré sa tak mnohí pripravujú a škoda aj prístupu ľudí, čo prezrádza nielen ich postoj k práci, ale aj k životu.

ako nestratiť zákazníka, ako neprísť o zákazníkaAko nestratiť zákazníka ? Buďte vďačný

Dovolím si však uveriť tomu, že nie som sama, ktorá má aj opačnú, pozitívnu skúsenosť. Dostala som newsletter, na ktorý som odpovedala:

      • DANIELA: Dobrý deň, prosím, neposielajte mi už ponuky na šošovky.  Dcéra je po laserovej operácií očí. Odhlasujem sa. Ďakujem. S pozdravom, Daniela
      • VAŠE ŠOŠOVKY: Dobrý deň,  radi by sme sa vám poďakovali za to, že ste u nás nakupovali a využívali naše služby. Prajeme Vám všetko dobré!  Pekný deň, Zuzka

WAU, sedela som a čítala… Vidím dobre?? Niekedy stačí tak málo a deň je hneď krajší, pomyslela som si. 

Prekvapivé príjemné uvedomenie si, že sú tu ľudia, ktorí vedia robiť biznis celým srdcom.

A určite vedia aj to, že sa to vyplatí. Pretože, v mojom prípade nešlo o nezáujem, ani nespokojnosť, ani obťažovanie.

To nebol dôvod na odhlásenie z newslettera. Takže, je jasné, koho odporučím, ak niekto z blízkych bude potrebovať kúpiť šošovky, však?

Zákazník by mal v každom prípade, (či už terajší, minulý alebo potencionálny) cítiť z vašej komunikácie úctu. Vedieť, že si ho ceníte a že slovo “osobný prístup” nepoužívate len ako frázu na vašom webe.

Teší ma, že je na trhu stále viac firiem, ktoré chápu podstatu hodnotných medziľudských vzťahov, pretože tie sú základom pre fungovanie obchodu.

Čo pošleme, to sa nám vráti.

Možno nie zajtra, ale pozajtra a možno nie odtiaľ, kam sme “poslali”, ale odinakiaľ.

Ale s istotou sa vráti k nám. Takže, nezabúdajme byť vďační, vďační za všetko, za každú skúsenosť.

Dobrú, ale aj tú, ktorá nás v tom momente veľmi nepoteší.

Určite neprišla náhodou.

Nepodceňujte ju.


Môžeme sa školiť, ako sa máme správať v obchodných vzťahoch, môžeme sa učiť ako si podmaniť techniku a technológie vo svoj prospech a v prospech nášho profitu, ale základom všetkého sú vzťahy.

A tie treba budovať aj na takých veciach, ktoré sa nám môžu zdať zdanlivo “nepodstatné”.

Prirodzená zdvorilosť, ľudskosť a pozitívny prístup – na to nepotrebujeme žiadne návody, ani manuály, to by malo byť v nás.

Podporte tento článok svojím lajkom a zdieľajte ho pre svojich priateľov na sociálnych sieťach, pomôže aj im.

Odkaz pre Zuzku

Ďakujem Zuzanka. Buďte inšpiráciou pre ostatných. Verte, že toto je cesta, ktorá má budúcnosť. Všetko dobré želám a zachovávam priazeň Vám aj spoločnosti, pre ktorú  pracujete. Vedela ste si dobre vybrať 😉

fb-follow

Daniela Mudráková
Moje meno je Daniela Mudráková. Som profesionálna copywriterka a autorka blogu DanielinePero.sk, kde svojimi článkami pomáham podnikateľom, aby ich marketingová komunikácia a texty boli v dnešnom konkurenčnom prostredí trefnejšie, pútavejšie a príťažlivejšie pre zákazníkov. Vo svojich článkoch na blogu www.PredajneTechniky.sk sa sústredím na presvedčivú komunikáciu s klientom, aby ste ho dostali na svoju stranu a vyvolali v ňom skutočný záujem a chuť kúpiť si váš produkt alebo službu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.