ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Takto predáva GIGANT McDonald:

McDonald patrí medzi najúspešnejšie firmy na svete. Každoročne otvorí viac ako 200 nových reštaurácií po celom svete. Aj na Slovensku sa začína McDonald rozširovať.

Len za posledné dva roky bolo na Slovensku otvorených 8 nových prevádzok. Čomu vďačí McDonald za svoj úspech?

 

Čomu vďačí McDonald za svoj úspech?

Tých faktorov je určite viac od produktov cez marketing, predaj až po manažment.  V tomto článku sa skôr zameriam na predaj. McDonald má výborne prepracovaný predajný rozhovor. Ten je, podobne ako u firmy Shell, založený na kladení kľúčových otázok (pozri článok Ako viac predávať podľa receptu firmy Shell).

Ak zákazník pri pokladni povie, že chce BigMac, tak automaticky od pracovníka za pokladňou príde otázka “Dáte si celé menu alebo len sendvič?” Táto jedna otázka vytvára predpoklad, že zákazník nezaplatí len 2, 80 €, ale 4, 30 €.

Potom pracovník pokračuje ďalej: “Dáte si malé alebo veľké menu?” Vďaka tejto otázke môže zákazník zaplatiť až 4, 70 €.

Ale ani tu predaj nekončí. “Dáte si k hranolkám kečup alebo majonézu?” Ak zákazník povie áno, tak kladie ďalšie otázky: “Dáte si aj niečo sladké, napríklad taštičku alebo muffin?” 

Takto pokračuje v otázkach až dovtedy, kým zákazník nemá z každého druhu produktu na tácke aspoň jeden, alebo kým na otázku neopovie: “Ďakujem, to bude všetko.”

 

Vďaka tomu majú vyššie tržby a spokojných zákazníkov

Takto prapracovaný predaj zabezpečuje jednak vyššie tržby a jednak spokojnosť zákazníka. Pretože zákazník má dobrý pocit z toho, že predavačovi ide o to, aby sa dobre najedol (tým, že mu ponúka).

Zároveň nevytvára zbytočný nátlak na zákazníka a po odpovedi: “Ďakujem, to bude všetko,” prestane ponúkať. Potom sa netreba čudovať, prečo McDonaldu neustále rastú tržby.

Používate aj vy presne cieľené otázky pre nárast vašich tržieb? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom. Ak sa vám článok páčil, tak ho zdieľajte so svojimi priateľmi prostredníctvom facebooku alebo twittera. Tlačidlá nájdete pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.