ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
V mestách, taktiež popri cestách bolo vidieť veľa billboardov s volebnou tematikou.
Politici sa nám prostredníctvom nich snažia predávať svoje posolstvo, ktoré nás má presvedčiť, aby sme vo voľbách volili práve ich stranu.
Čo však volič netuší, že strany k tomu používajú marketingové finty a psychológiu predaja. Dnes som sa pozrel na kampaň Smeru a Róberta Fica.
Posolstvo, ktoré sme vídali na billboardoch Smeru bolo: “Ľudia si zaslúžia istoty.” Myslím si, že výberom tohto sloganu Smer stavil na správnu kartu.
Ľudia v čase krízy, keď mnohí z nich prišli o prácu, nemôžu splácať hypotéky, majú vôbec problémy vyžiť, vždy túžia po istote, aby nestratili štandard, na ktorý boli zvyknutí.
Potreba istoty je jednou zo základných potrieb človeka. Teda, aby som bol konkrétny, je druhá v poradí podľa Maslowovej pyramídy potrieb.
Človek túži po uspokojení potrieb istoty vždy, keď sú uspokojené jeho nižšie potreby, ako sú jesť, piť… (zatiaľ hladom ešte netrpíme).
Aby reklamná kampaň strany zabrala na ľudí, mali by strany poznať potreby alebo problémy svojich voličov.
Rôzne strany to zisťujú rôznym spôsobom. Výber spôsobu väčšinou závisí od rozpočtu strany.
Menšie strany, ktoré nemajú peniaze, to robia na základe intuície, väčšie zasa rozhovormi s ľuďmi alebo marketingovým výskumom.
Marketingový výskum bežne používajú podniky, aby zistili, čo ľudia potrebujú a potom im daný výrobok mohli vyrobiť. Politické strany to zas robia preto, aby vedeli, čo nám majú vo volebnej kampani povedať, aby ich volilo čo najviac ľudí.
Taktiež vedia, že to nemusia splniť, lebo parkrát to už splavili a napriek tomu ich ľudia opäť volili (Smer, SDKÚ a iné). Ale pokiaľ by toto spravil podnik, druhýkrát by sme u neho nekupovali, aj keby mal akúkoľvek reklamu. Proste by už nemal dôveru.
Aby som sa vrátil k Smeru a ich volebnej kampani, tak mám pocit, že ich kampaň z hľadiska marketingu je na vysokej úrovni (z môjho pohľadu najlepšia).
Kampaň je zameraná na väčšinu obyvateľstva a presne cielená na jej potreby. Pravdepodobne na základe marketingového výskumu.
Pár dní neskôr som si všimol, že zmenili všetky billboardy. U na nich nenájdete “Ľudia si zaslúžia istoty”, ale nový slogan “Voľme istoty”. Tento slogan je skvelý, lebo hovorí ľuďom, čo majú spraviť. V rámci predajných techník sa tomu hovorí výzva k akcii alebo call to action.
Ďalšia vec zo psychológie predaja, ktorú nájdete na billboarde Smeru je slogan: “Jeden hlas môže rozhodnúť.”
Týmto sloganom chcú vyvolať pocit akútnosti u svojich voličov a pritiahnuť ich k volebným urnám, aby sa im nestalo to, čo SDKÚ pri voľbe prezidenta, keď Eduard Kukan vypadol v prvom kole.
Vtedy si väčšina voličov SDKÚ povedala, že pôjdu voliť až v druhom kole, lebo mali isté, že Kukan musí postúpiť do druhého kola. No nestalo sa tak.
V prieskumoch verejnej mienky má Smer nad 40 % hlasov, čo u jeho voličov môže spôsobiť ľahostajnosť k voľbám, “veď Smer tak či tak vyhrá.”
Čo by sa mohlo prejaviť zníženou účasťou voličov Smeru vo voľbách a konečnom dôsledku by mohla znova vyhrať pravica. Toto však Smer nemôže dopustiť, tak preto je na billboarde práve slogan “Jeden hlas môže rozhodnúť.”
Túto fintu zo psychológie predaja zatiaľ využíva vo svojej kampani len Smer, na billboarde žiadnej inej strany som nič podobné nenašiel.
Zaujíma vás psychológia predaja a predajné techniky? Stiahnite si zadarmo e-book: “Ako sa stať TOP obchodníkom” a zarábajte nadštandardný príjem.