ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Počas svojho pôsobenia v oblasti obchodu som sa veľa krát stretol s otázkou tykania a vykania.
Zistil som dva protichodné názory:
1. Tykanie je zlé, lebo sa klient správa ako kamarát, nerešpektuje.
2. Vykanie je zlé, lebo sa ťažko s klientom komunikuje. Je stále cudzí.
Dlho som nad touto otázkou uvažoval aj ja. Až kým….
Pred nedávnom prišla od jedného z vás – fanúšika stránky predajnetechniky.sk na facebooku otázka, či je lepšie zákazníkovi tykať alebo vykať.
Neváhal som a ihneď som túto otázku položil ostatným fanúšikom na fecebooku, nech sa podelia o svoje skúsenosti. Bol som zvedavý, či sa im páči tykanie alebo vykanie, keď sú v roli zákazníka.
Výsledky boli jednoznačné. Zo 49 ľudí, ktorí sa zapojili do hlasovania až 44 bola za vykanie a len 5 za tykanie. Mnohí zo zúčastnených ankety zanechali aj komentár. Všetky komentáre si môžete pozrieť tu (20. apríl). Toto je však iba jeden z pohľadov na tykanie (vykanie).
Druhý pohľad na tykanie a vykanie je, čo vy používate vo svojej obchodnej praxi.
Ja osobne aj tykám aj vykám, záleží od situácie a veľa faktorov. Napríklad, koľko má človek rokov, či je to muž alebo žena, podľa toho ako dlho sa poznáme..
A čo vy?
Vykáte alebo tykáte zákazníkom?
Prípadne v akých situáciach vykáte a v akých tykáte? Napíšte svoju skúsenosť do komentárov pod článkom.