ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
V jednom z predchádzajúcich článkov som písal, aké je dôležité pri uzatváraní obchodu vyvolať pocit akútnosti.
Môže sa vám podariť zaujať zákazníka, vyvolať u neho potrebu. Ak nedosiahnete, aby zákazník váš tovar alebo službu chcel ihneď, tak v danom momente nepredáte.
Uvedomujú si to aj zľavové portály. Využívajú časovo obmedzenú ponuku. Niektoré zľavové portály ju doslova zneužívajú.
Mnohí z nás už využili služby zľavových portálov. Vieme, že na nich nájdeme “výhodné” ponuky služieb a tovarov. Celé to spočíva v tom, že keď sa nájde dostatočný počet kupujúcich, tak predávajúci je ochotný predať tovar za výrazne nižšiu cenu.
Zľavové portály vystupujú ako sprostredkovatelia, ktorí pokiaľ sa zrealizuje predaj, majú nárok na províziu.
Je úplne logické, že cieľom zľavových portálov je sprostredkovať predaj väčšieho počtu tovarov. Čím viac tovarov (služieb) predajú, tým viac zarobia.
Niektoré zľavové portály sa rozhodli ísť cestou, že výhodnú ponuku nechajú aktívnu týždeň alebo dva. Čím dlhšie nechajú ponuku aktívnu, tým sa ponuka zobrazí viacerým ľuďom. Je väčšia šanca, že ju predajú väčšiemu počtu zákazníkov.
Má to však aj svoju nevýhodu. Pokiaľ potenciálny zákazník vidí, že ponuka bude aktívna ešte dva týždne, tak nenúti ho, vyplnil objednávkový formulár ihneď. Je možné, že ho nevyplní už nikdy. Zabudne alebo peniaze minie na niečo iné.
Iné zľavové portály sa snažia využívať pocit akútnosti viac vo svoj prospech. Ich ponuka je obmedzená len na pár dni. To po vzhliadnutí ponuky spôsobí u zákazníka vyvolanie pocitu akútnosti.
Takže zákazník, aby neprišiel o túto výhodnu ponuku, ihneď vykoná objednávku a zaplatí. Aj tento spôsob má však svoje nevýhody. Ponuka sa nezobrazí takému veľkému počtu potenciálnych zákazníkov, takže predaje nakoniec nemusia byť také vysoké.
Pred niekoľkými dňami som našiel zľavový portál, ktorý využíva obidve stratégie.
Na jednej strane má ponuku zverejnenú niekoľko dní (jednalo sa o Sai Wellness), aby ju videlo, čo najviac potenciálnych zákazníkov a na druhej strane ponuka sa tvári, že je časovo obmedzená na 48 hodín.
Akonáhle uplynie 48 hodín, ponuka neskončí, pokračuje ďalej, ďalších 48 hodín. Takto to ide niekoľko dní. Touto fintou sa im darí, aby ponuku vzhliadlo veľa ľudí a zároveň veľké množstvo z nich aj ihneď nakúpilo.
Otázka, ktorá ma napadá: “Je to v poriadku, že používajú túto fintu?”
Aké máte skúsenosti so zľavovými portálmi. Napíšte mi do komentárov.