ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Predstavte si, že váš YouTube kanál je ako reštaurácia, ktorú vlastníte.
Vaše videá sú ako jedlá, ktoré v reštaurácií ľudom podávate.
Pokiaľ chcete, aby ľudia s radosťou a opakovane prichádzali do vašej reštaurácie, tak nestačí len pripravovať skvelé jedlá.
Dôležité je vylepšiť prostredie reštaurácie tak, aby sa v nej vaši hostia cítili čo najlepšie.
A nie len to.
Dôležité je, aby bola práve tá vaša reštaurácia pre ľudí jasne rozpoznateľná.
Dnes vám ukážem 7 jednoduchých ale veľmi efektívnych tipov, ako si môžete vylepšiť “vašu reštauráciu” – váš YouTube kanál ešte dnes.
Tak ako obvykle všetko ukážem priamo v praxi a na konkrétnom príklade. Poďme teda na to … 🙂
Náhľadový obrázok sa zobrazuje v hornej časti obrazovky, je to prvá vec, ktorú uvidia návštevníci vášho YouTube kanálu – vašej reštaurácie.
Využite prvý dojem naplno!
V náhľadovom obrázku, môžete komunikovať vaše hodnotné posolstvo. Môžete tam uviesť, kedy uverejňujete nové videá. Komunikujte, čo najvýstižnejšie o čom presne váš YouTube kanál je, akú hodnotu ľudom prinášate.
Využite naplno tento skvelý marketingový priestor. Nahrajte si čo najvýstižnejší náhľadový obrázok pre váš YouTube kanál.
Trajler je druhý prvok, hneď po náhľadovom obrázku, ktorý si získa pozornosť ľudí. Automaticky sa spustí každému jednému novému návštevníkovi vášho YouTube kanálu.
Trajler je krátke video, vďaka ktorému viete osobne privítať každého nového návštevníka vo vašej reštaurácii – na vašom YouTube kanále.
Vďaka trajleru viete povedať novým návštevníkom:
Trajler sa zobrazuje ľudom, ktorí ešte nie sú prihlásení na odber. Práve trajler je skvelým nástrojom k tomu, aby ste pozvali ľudí k prihláseniu sa na odber.
Využite silu krátkeho úvodného videa. Vložte si trajler do vášho YouTube kanálu.
Toto je napríklad trajler pre YouTube kanál VIDEO ACADEMY:
Sekcie pomôžu sprehľadniť YouTube kanál pre vašich návštevníkov. Ľudia sa tak vedia vo vašom kanály a vo vašich videách lepšie orientovať.
Napríklad vo VIDEO ACADEMY je prvou sekciou sekcia “YouTube video návody”, kde návštevníci nájdu videá, ako napríklad: “Ako si právne založiť účet na YouTube”, či “Ako správne pridať video na YouTube” atď.
Následne sú sekcie, ako:
Vytvorte si aj vy sekcie vo vašom YouTube kanály. Umožníte návštevníkom lepšie sa orientovať vo vašich videách. Vytvoríte tak praktický a prehľadný “jedálny lístok v reštaurácií”, z ktorého si ľudia budú s radosťou vyberať vaše skvelé jedlá.
Názov kanálu je ako názov reštaurácie.
Vhodný názov môže byť napríklad: vaše meno, meno vašej firmy, značky alebo produktu.
Správne zvolený názov, dokáže urobiť skvelú reklamu naprieč celým YouTube-om, pretože názov vášho YouTube kanálu sa zobrazuje:
Zvoľte si vhodný názov, aby čo najlepšie reprezentoval váš projekt a pomáhal pri marketingu.
Profilový obrázok reprezentuje váš YouTube kanál spolu s názvom kanálu naprieč celým YouTube-om. Vytvárajú skvelé duo.
Profilový obrázok sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávaní, na každej stránke s vašim videom, pri každom vašom komentári, atď.
Využite efektívne profilový obrázok. Ako profilový obrázok môžete použiť napríklad: logo firmy, značky či produktu. Skvelý profilový obrázok môže byť vaša charakteristická ikona alebo fotka vašej tváre.
Nahrajte si profilový obrázok. Využite aj tento marketingový prvok, aby čo najlepšie pomáhal pri budovaní vašej značky na YouTube.
Stránka “Informácie” je snáď najmenej využívaný nástroj v YouTube kanáloch. Väčšina tvorcov ju buď vôbec nevyplní alebo uvedú len veľmi málo informácií do tejto sekcie. To je škoda.
Stránka “Informácie” najviac ovplyvňuje to, ako sa bude váš kanál zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávaní.
YouTube vo výsledkoch vyhľadávaní zobrazuje jednak videá, ale tiež aj samotné YouTube kanály či zoznamy videí.
Vďaka tomu, že napíšete krátky popis, o čom presne je váš YouTube kanál a do popisu vložíte aj kľúčové slová, tak tým pomôžete vášmu kanálu, aby sa vo výsledkoch vyhľadávaní zobrazoval čo najvyššie.
Zároveň v tejto časti dole si viete vložiť linky na ďalšie stránky ako napríklad na váš web či odkazy na sociálne siete.
Linky sa zobrazia vpravo hore pod vašim náhľadový obrázkom. Vďaka nim môžete efektívne smerovať divákov aj na ďalšie stránky.
Ako 6 tip si teda vyplňte stránku “Informácie” o vašom YouTube kanály. Vďaka čomu zlepšíte vyhľadávanie kanálu a viete strategicky divákov posunúť ďalej.
Poďme sa pozrieť ešte na 7 záverečný tip.
YouTube vám pri nahrávaní videa, ponúkne 3 náhľadové obrázky, z ktorých si môžete vybrať.
Pokiaľ ste však už nahrávali niekoľko videí tak viete, že väčšinou nestoja za nič!
Využite možnosť vložiť si váš vlastný náhľadový obrázok. Pretože práve náhľadový obrázok vášho videa je ako náhľadový obrazov vášho skvelého jedla v jedálnom lístku.
Práve náhľadový obrázok zohráva významnú rolu v tom, či si ľudia pozrú vaše video alebo nie.
Dôležité je náhľadovými obrázkami zaujať ľudí k tomu, aby si pozreli práve tie vaše videá.
Zároveň, keď si zvolíte jednotný brending vašim náhľadovým obrázkom, tak budú pre divákov ľahko rozpoznateľné naprieč celým YouTube-om:
Jednotný brending vám tak pomôže k tomu, že keď vás už ľudia poznajú. Uvidia niekde váš náhľadový obrázok o to si radšej pozrú aj ďalšie vaše video.
Využívajte vlastné náhľadové obrázky. Zvýšte si tak sledovanosť svojich videí.
Toto bolo 7 tipov, ako vylepšiť svoj YouTube kanál.
Zopakujme si ich:
Ktoré z týchto vecí využívate už teraz vo vašom YouTube kanály? Ktoré začnete využiť po prečítaní tohto článku?
Napíšte mi o tom dolu do komentárov.
Poteším sa každej jednej vašej reakcii a samozrejme aj lajku ak bol pre vás tento článok hodnotný.
A ak ešte nemáte eBook YOUTUBE STRATEGY, tak si ho zdarma stiahnite tu. Dozviete sa v ňom, ako efektívne rozšíriť svoje posolstvo do sveta vďaka YouTube videám.
Tak ako obvykle, ďakujem za prečítanie a ja sa už teraz veľmi teším na ďalšie stretnutie s vami.