ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Veľa ľudí si myslí, že reklama je drahá, ale v dnešnej dobe to už nemusí byť vždy pravda.
Je potrebné poznať spôsoby, ako propagovať svoj biznis efektívne a lacno.
Využívate vo svojom podnikaní propagáciu na Facebooku?
V dnešnom článku sa bližšie pozrieme na to, ako nastaviť reklamu na Facebooku tak, aby bola výkonná a nebola zbytočne drahá. Použijeme pri tom jednoduchú techniku AB testovania, aby sme dosiahli čo najlepšie výsledky.
Ide o vytvorenie dvoch (alebo viacerých) variantov reklám, ktoré spustíte v rámci tej istej reklamnej kampane. Potom vyhodnocujete, ktorá z týchto variant funguje výkonnejšie.
To znamená, že osloví viac ľudí a tým pádom je priemerná cena za konverziu (či už je to klik na odkaz, stiahnutie ebooku, rezervácia na webinár alebo niečo iné) nižšia ako ostatné verzie.
V praxi to môže znamenať napríklad, že vytvoríte dve reklamy, v ktorých použijete rozličné obrázky, ale všetko ostatné necháte úplne rovnaké.
Jeden obrázok bude napríklad fotka stiahnutá z fotobanky a na druhom obrázku budete mať nakreslený grafický obrázok. Testovať môžete samozrejme aj viac obrázkov naraz, ale to už budete potrebovať väčší rozpočet.
Rozpočet svojej kampane rozdelíte rovnakým dielom na tieto dve verzie a zacielite na tú istú skupinu ľudí. Kampaň necháte spustenú určitý čas – napríklad pár dní – a potom vyhodnotíte, ktorá z tých dvoch verzií dosiahla lepšie výsledky.
Otázka: Ktorý obrázok by ste ti vybrali do vašej kampane?
Odpoveď: Ten, ktorý by dosiahol lepšie výsledky v AB testovaní.
Takto môžete testovať nielen to, aké obrázky sa viac páčia vášmu cieľovému publiku, ale aj aké nadpisy ich viac oslovia – v tomto prípade použijete rovnaký obrázok, ale zmeníte nadpis.
V jednej verzii napríklad použijete otázku (“Videli ste už našu najnovšiu ponuku?”) a v druhej publiku oznámite, čo mu ponúkate (“Pozrite sa na našu najnovšiu ponuku.”)
Aj drobné rozdiely môžu viesť k výrazným zmenám výsledkov.
Dajte pozor na to, aby ste vždy testovali len jeden parameter. Testovať môžete rôzne obrázky, rôzne texty v reklame, rôzne publiká, rôzne umiestnenie reklamy, ale aj to, či sa reklama zobrazuje na mobilných alebo desktopových zariadeniach.
Ide o to, že ak by ste vyrobili dve verzie reklamy, pričom by ste testovali naraz aj iný obrázok aj rôzne publiká, nevedeli by ste vyhodnotiť, či v efektívnejšej reklame lepšie fungoval obrázok alebo reklama bola cielená na kvalitnejšie publikum.
Môžete však urobiť to, že vytvoríte 4 varianty reklám. Vytvoríte dva varianty, kde zmeníte obrázok. Potom ich skopírujete a zacielite na iné publikum. V tomto prípade naraz testujete aj vhodnejší obrázok aj výber publika.
Presne tak sme to urobili v kampani, ktorú sme spustili na ebook zdarma s cieľom získať e-mailové kontakty do našej databázy. Rozpočet sme mali 210€, za ktoré sme mali získať čo najväčší počet kontaktov.
Spustili sme reklamy s dvoma rôznymi obrázkami a cielili sme na dve skupiny ľudí. Rozpočet do každej reklamy sme dali 100€ (teda spolu 400€). Nechceli sme minúť celé štyri stovky, ale potrebovali sme, aby sa reklamy rozbehli. Počas optimalizácie sme sumy upravili.
Zistili sme, že zatiaľ čo rôzne obrázky mali len malý vplyv na úspešnosť reklamy, cielenie bolo v jednej zo skupín výrazne horšie.
Urobili sme teda optimalizáciu: vypli sme reklamy, ktoré boli drahé – mali sme v nich vysokú cenu za získanie kontaktu a zároveň sme upravili rozpočet v reklamách, ktoré sme nechali spustené.
S rozpočtom 210€ sme teda získali oveľa viac kontaktov ako v prípade, keby sme nechali spustené všetky 4 verzie reklamy.
Ak chcete mať svoje reklamné kampane na Facebooku optimalizované čo najlepšie, NIKDY v jednej reklame nemiešajte rôzne publiká, rôzne umiestnenia ani rôzne obrázky, hoci vám to Facebook umožňuje.
Otázka: Ako však vyhodnotíte, ktorý obrázok, ktoré publikum, či ktoré umiestnenie funguje vo vašej reklame najefektívnejšie?
Odpoveď: nijako.
Moje odporúčanie preto znie – vo vašich kampaniach vždy rozdeľujte tieto parametre. Len vtedy totiž môžete vyhodnocovať AB varianty vašich reklám.
Ponúkate online produkt na chudnutie pre ženy? Skúste vytvoriť 4 verzie reklám s rozdielnym publikom – napríklad ženy v Bratislave, Košiciach, Banskej Bystrici a Žiline. Prípadne si skúste rozdeliť publiká žien podľa veku a uvidíte, ktoré ženy vám najlepšie reagujú.
Zistili ste, že vo vašej kampani:
Následne môžete menej efektívne verzie reklám vypnúť a ich rozpočet presunúť na tie varianty, ktoré vám vyšli ako najproduktívnejšie. Potom dosiahnete to, že výsledky vašej kampane budú oveľa lepšie.
Povedzme, že vaša kampaň je teraz optimálne nastavená. Efektivita však môže časom klesať, preto je potrebné, aby vždy testovali a skúšali nové veci.
To, čo vám funguje dnes, zajtra už nemusí. AB testovanie je teda činnosť, s ktorou je potrebné pokračovať aj keď ste v tejto chvíli spokojný s tým, ako máte svoje kampane nastavené.
Teraz už viete ako si môžte skvele a efektívne optimalizovať reklamné kampane na Facebooku. Napíšte mi v komentároch, ako sa vám páčil článok. Pomohli vám informácie, ktoré ste sa dozvedeli ako ich využijete v praxi?
Ak sa vám článok páčil a myslíte si, že informácie môžu využiť aj vaši priatelia na sociálnych sieťach, tak mu dajte like alebo ho zdieľajte. 🙂