ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Už ste počuli o firme, ktorá predávala kvalitnejšie výrobky za výhodnejšiu ceny a skrachovala?
Logika hovorí, že tejto firme by sa malo viac dariť.
No väčšinou to tak nie je. Častokrát uspejú firmy alebo predajcovia, ktorí predávajú drahšie a menej kvalitnejšie výrobky.
Neznamená to však, aby ste teraz zvýšili svoje ceny a znížili kvalitu predávaných výrobkov. Chce to len vedieť kvalitu prezentovať. Mnoho firiem respektíve predajcov nedokáže zákazníkom “predať” kvalitu svojich výrobkov a preto zlyhávajú.
Uchyľujú sa k znižovaniu ceny, čo je práve jeden z faktorov, ktorý môže naznačovať nižšiu kvalitu výrobkov alebo služieb. Pri príliš nízkej cene, dokonca výrobok môže vyzerať až nedôveryhodne.
Odpoveď na túto otázku dáva správanie zákazníka pri kúpe. Pokiaľ zákazník nie je odborník na daný produkt, tak sa zvykne rozhodovať podľa značky, ktorú pozná.
Uprednostňuje teda značku, ktorú pozná, pred značkou, o ktorej ešte nepočul. Ak sa však zákazník ma rozhodnúť medzi neznačkovými produktami, tak častokrát sa rozhoduje na základe znakov kvality.
Znakom kvality býva zhmotnená alebo odprezentovaná nejaká vlastnosť výrobku alebo služby.
Šikovne to napríklad urobili niektorí výrobcovia fotoaparátov, ktorí dávali do popredia pixely.
Na základe toho ľudia usúdili, že čím viac pixelov fotoaparát má, tým lepšie fotky robí.
Tí, čo sa fotoaparátom rozumejú, vedia, že tak to vždy nemusí byť. Znaky kvality zjednodušujú ľuďom rozhodovanie, či si majú alebo nemajú daný výrobok zakúpiť. Preto tí, čo používajú znaky kvality môžu pomocou nich zvýšiť svoje tržby.
Pozor však na to, aby znaky kvality prezentovali skutočné vlastnosti výrobku. Lebo existuje tenký ľad medzi pomocou pri rozhodovaní a zavádzaním zákazníka.
Niektoré firmy, ktoré dobre zanalyzovali rozhodovací proces zákazníka pri kúpe ich výrobku, tieto informácie zneužívajú.
Príkladom sú výrobcovia pomarančov, ktorí vedia, že ľudia vyberajú pomaranče na základe ich farby. Čím je pomaranč oranžovejší, tým ho ľudia považujú za sladší. Preto sa rozhodli pomaranče prifarbovať do oranžova.
Našťastie táto praktika je už v mnohých krajinách zakázaná.
Znaky kvality okrem funkcie “pomoc pri rozhodovaní” plnia aj funkciu utvrdenia o dobrom rozhodnutí.
Toto, pomerne dosť, využívajú napríklad hotely.
Na to, aby utvrdili zákazníka o špičkovej čistote, na izbách balia poháre do igelitových šáčkov a na záchodovú misu umiestňujú nápis dezinfikované pre vás.
Zákazník tým nadobúda dojem dokonalej čistoty. Takýchto príkladov je veľa. Niekedy stačí naozaj málo, aby zákazník získal dobrý pocit z vášho výrobku alebo služby.
Snažíte sa aj vy vizualizovať kvalitu vašich produktov? Napíšte mi o tom v komentároch pod článkom.