ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Rozoznať dobrého obchodníka od zlého nie je jednoduché.
Niekedy to zákazník zistí až po určitom čase.
Tento týždeň som sa vrátil z dovolenky z Kuby. Bola to úžasná dovolenka, až na prvý deň.
Po príchode nám delegát povedal, že v našom objednanom hoteli nemajú pre nás miesto, preto nám vybavili iný hotel.
Keď sme však prišli do nášho „nového“ hotela, boli sme zdesení. Namiesto ubytovania v 4-hviezdičkovom hoteli sme skončili v „cigánskej“ izbe (a to nezveličujem).
Okamžite som volal do cestovky, aby som im vysvetlil problém. Ich reakcia bola presne podľa môjho očakávania. Vypočuli ma, prejavili ľútosť, prisľúbili pomoc a ďalšie informácie. A tým to skončilo.
Z cestovky sa už neozvali. Situáciu nijako neriešili a ani sa nám neozvali s nejakými informáciami, čo sa deje. Nechali nás napospas osudu. Našťastie však všetko dobre dopadlo. Na druhý deň sme už boli ubytovaní v hoteli, ktorý sme si rezervovali.
Správanie, aké ukázala „naša cestovka“ je bežné správanie mnohých obchodníkov (našťastie nie všetkých). Keď vám niečo predávajú, tak vám sľúbia aj „modré z neba“, avšak keď príde na lámanie chleba, tak sú nečinní – vykašlú sa na svojho zákazníka, veď už na ňom zarobili.
Toto je veľmi krátkozraké, lebo asi každý, kto sa venuje marketingu vie, že nájsť jedného nového zákazníka je niekoľkonásobné drahšie (7 krát drahšie), ako predať starému zákazníkovi.
Pritom niekedy, aj keď sa nepodarí vyriešiť problém zákazníka, obchodník ho nemusí stratiť. Častokrát si zákazníci vážia, keď obchodník len prejaví snahu problém riešiť.
V našom prípade by úplne stačilo, keby cestovka spätne zavolala a informovala sa o situácií. Stačilo, ak by spomenula, že robí maximum, aby sa to vyriešilo. Žiaľ toto nespravila.
Dobrí obchodníci sa starajú o svojho zákazníka i po predaji. Najmä vtedy, keď má zákazník problémy. Je to najlepší čas kedy sa rozhodne, či zákazníka stratia alebo vybudujú vzťah a navždy si ho získajú.
V našom prípade nás navždy stratili, preto sa vrátime k starej cestovke. Žiaľ nejde o slovenskú, ale anglickú cestovku, ktorá má oveľa nižšie ceny a lepšie služby ako ktorákoľvek slovenská.
Do komentárov mi napíšte čo vás odradilo od spolupráce s určitým obchodníkom alebo firmou. Tiež mi napíšte, čo vás naopak príjemne prekvapilo. Čím si vás obchodník alebo firma navždy získala. 🙂
Martin,už keď som vstúpil do tvojho kurzu FBN,tak som ti napísal,že vo svojom podnikaní som nastavený na tri projekty .Financie,zdravie a cestovanie.Pozrel si si príspevky mojich kolegov o onlinecestovaní?Ak ano je to fajn.Ak si sa zaregistroval som velmi rád,hoci najradšej by som bol keby si tak urobil až teraz.Ale to nič.Myslím,že ti sme schopní poskytnúť také služby ako nikto na Slovensku.Naviac máš pri akomkoľvek probléme k dispozícií tel.kontakt 24hod.,7 dni v týždni,kde sme schopný akýkoľvek problém vyriešiť za teba a k tvojej spokojnosti.