ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Tento týždeň som sa bol najesť v McDonalds a pritom som narazil na niečo zaujímavé z oblasti predaja. Celý predajný rozhovor prebiehal štandardným spôsobom až na malú výnimku.
Potom, čo som si vybral menu nenasledovala klasická otázka “Čo si dáte na pitie?“, ale trocha iná: “Dáte si k menu ľadový čaj?”
Práve ponúkanie ľadového čaju bolo nezvyčajné.
Takéto ponúkanie je finta, ktorú využívajú skúsení predajcovia, aby podporili predaj určitého produktu napr. produktu, ktorému končí záručná doba alebo produktu, ktorý je ziskovejší.
Otestovali to v jednej reštaurácii v USA. Asi najobľúbenejšia fráza čašníkov pri objednávaní nápojom je: “Čo si dáte na pitie?”
Ak čašník položí túto otázku, tak výber nápoja je výlučne len na zákazníkovi.
Keďže v danej reštaurácii chceli podporiť predaj vína, tak povedali čašníkom, nech nahradia otázku “Čo si dáte na pitie?” otázkou “Čo si dáte radšej: červené alebo biele víno?” Výsledky boli šokujúce. Predaj vína narástol o 300 %.
Touto alternatívnou otázkou sa šikovne zákazníkom zúžil výber z nápojového lístka, čo podporilo práve predaj vína.
Samozrejme nie všetci sa rozhodli pre víno, ale mnohí, ktorí nevedeli, čo si majú dať, sa rozhodli práve pre biele alebo červené víno.
Podobne to funguje nielen v USA ale aj na Slovensku.
Keďže v McDonalds ma celkom prekvapili tou nezvyčajnou otázkou “Dáte si k menu ľadový čaj?”, tak som predavača McDonald riadne vyspovedal.
Na otázku, či im to zvyšuje predajnosť ľadového čaju mi odpovedal: “Niekoľkonásobne.”
Využívate aj vy túto predajnú fintu? Podeľte sa o svoje skúsenosti v komentároch pod článkom. Ak sa vám článok páčil, tak ho zdieľajte so svojimi priateľmi prostredníctvom facebooku alebo twittera.