ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Každý z nás asi zažíva obdobia, keď sa nám v predaji nedarí podľa našich predstáv.
Máme pocit, že vynaložená snaha nám neprináša očakávané výsledky.
Zdá sa nám, že zákazníci sa s nami iba hrajú. Ponuky robíme iba do počtu. Všetko je nakoniec vždy iba o cene a o “zákulisných ťahoch” konkurencie. Dokonca kolega, ktorý sa snaží o polovicu menej ako vy, má oveľa lepšie výsledky. Taká nespravodlivosť!
Sme z toho demotivovaní. Strácame chuť predávať. POZOR! Je to pasca, pretože zostať pasívny a “čakať až to prejde” iba zhorší situáciu.
V tomto článku nájdete 10 tipov ako sa znovu naštartovať, ak sa vám v predaji prestalo dariť.
Netvrdím, že fungujú okamžite ako zázračná tabletka, ale zatiaľ mi vždy pomohli krízu prekonať a znovu sa naštartovať v predaji. 🙂
Demotivácia je stav mysle. Preto je dôležité najskôr začať tam. Upratať si v hlave.
Pripomeňte si, prečo vlastne robíte túto prácu? Aký zmysel v nej vidíte (okrem zarábania peňazí)?
Mať dostatočne silný dôvod “prečo” je základ. Bez toho je každá práca demotivujúca. Urobte si inventúru vašich dôvodov. V čom vidíte prínos vašej práce pre vás a pre iných (napríklad pre klientov)?
Mňa napríklad okrem iného veľmi napĺňa, keď dostanem od klientov pozitívnu spätnú väzbu na moje rady alebo školenia. Keď sa mojim klientom začne lepšie dariť v predaji, to je pre mňa obrovská odmena. V tom vidím môj “príspevok pre tento svet” 🙂
Netreba nič vymýšľať. Spomeňte si, prečo ste kedysi začali predávať (a prečo práve váš produkt). Prišli ste na niečo?
To, že sa vám teraz nedarí, je len prechodný stav. Nebolo to tak vždy. Problém je, že teraz vnímame IBA to, že sa vám práve nedarí.
Spíšte si zoznam všetkého, čo sa vám nedávno alebo aj dávno podarilo.
Získali ste nejakého významného alebo ťažkého klienta? Spravili ste v niektorom mesiaci firemný rekord v predaji? Podarilo sa vám zachrániť nejakého klienta, ktorý bol na odchode ku konkurencii?
Takto dokážete sami sebe, že ste schopní a viete byť úspešní. Dodá vám to sebadôveru, čo je v tejto fáze veľmi dôležité. Teraz si napíšte ten zoznam.
Podľa mňa neexistuje lepší balzam na dušu obchodníka, ako si vypočuť alebo prečítať hodnotenia od spokojných zákazníkov! Utvrdíte sa v tom, že predávate správny produkt, ktorý má pre zákazníkov zmysel.
Okrem toho, že to podporí vaše “prečo”, získate aj užitočné informácie do vašich obchodných prezentácií. Určite stúpne aj vaša chuť dopriať podobné výsledky ďalším zákazníkom (to znamená predávať).
Všimli ste si, ako sa cítite po rozhovore s človekom, ktorý každého len kritizuje a na všetko sa sťažuje? Alebo po pozretí televíznych novín?
Sú to doslova vyciciavače energie. Aj bez nich máte negativity v hlave dosť. Nenechajte si nimi “znečisťovať” vašu myseľ ešte viac. Vyberajte si, s akými ľuďmi ste v kontakte a aké informácie k sebe púšťate.
Radšej buďte v spoločnosti úspešných, pozitívnych ľudí. Kŕmte sa pozitívnym obsahom. Čítajte motivačné knihy, počúvajte nahrávky úspešných, pozerajte videá. Ak vám nerobí problém angličtina, jedno z najlepších motivačných videí, aké som kedy videl je toto: Grant Cardone.
Občas je dobré vypnúť a úplne prehodiť “výhybku.” Aj naša myseľ si potrebuje oddýchnuť.
Nájdite si aktivitu, ktorá vás baví a pri ktorej sa odreagujete – koníček, šport, kniha, hudba … .
Mne vždy najviac funguje nejaká pohybová aktivita. Pokojne stačí aj obyčajná dlhšia prechádzka (aspoň 20-30 min.). Ak to budete robiť pravidelne, pomôže to aj vášmu zdraviu. 🙂
Ak spomalíte alebo zastavíte, znova sa rozbehnúť je veľmi ťažké. To je ako po nedeľnej sieste chcieť vstať z gauča a ísť upratať garáž. Skoro nemožné. 🙂
Preto za každú cenu udržte momentum. Zostaňte v pohybe. Robte ďalej vaše bežné (osvedčené) predajné aktivity, aj keď momentálne neprinášajú výsledky. Možno to chce naozaj iba ešte chvíľu vydržať a prelomí sa to. Ak treba spraviť nejakú zmenu kurzu, urobíte to za pochodu.
V časoch, kedy sa nedarí, sú dlhodobé vízie iba science-fiction. Dokážeme vnímať iba niekoľko dní dopredu, možno aj to je veľa. Hlavne – dlhodobé ciele nás zvádzajú k odsúvaniu povinností.
Zamerajte sa na denné úlohy a ciele. Všetko majte vopred naplánované v diári. Hotové úlohy si postupne odškrtávajte. Takto uvidíte okamžité výsledky (dokončené aktivity), čo vás tiež určite povzbudí.
To, ako si “naplníte” diár, určí aj vaše momentum – ako veľmi budete aktívni (viď tip 6). Nech sa váš diár stane vašim dočasným “šéfom.” 🙂 Tu vaša sebadisciplína prejde ťažkou skúškou.
Máte v “špajzi” odložené obchodné prípady, ktoré sa už dlhší čas nehýbu a ani nejavia známky života?
Sú tam zákazníci, ktorých ste sa opakovane pokúšali kontaktovať, ale nedvíhajú telefón a neodpovedajú na vaše e-maily? Zbavte sa ich!!!
Napíšte im rozlúčkový e-mail s poďakovaním za záujem a vysvetlením, prečo ich púšťate k vode. Žiadna arogancia. Dajte im vedieť, že predpokladáte, že už to nie je aktuálne, preto ich už nebudete kontaktovať. Ak uznajú za vhodné, môžu to urobiť oni (vždy nechajte otvorené zadné dvierka).
Jednak sa vám uľaví a vráti sa vám časť “uviaznutej” energie. Je možné, že niekto z týchto zákazníkov sa zázračne prebudí a obchod sa dá do pohybu.
Minimálne raz za rok si urobte takéto obchodnícke upratovanie. Žiadne “mŕtvoly” v databáze zákazníkov predsa nepotrebujete – zbytočne len zavadzajú. 🙂
Počuli ste už o starej osvedčenej technike “dobrých skutkov”? Teraz je čas použiť ju. 🙂
Urobte pre klientov niečo nad rámec vašich povinností. Samozrejme nezištne. Viete niekomu odporučiť potenciálneho zákazníka? Poslať odkaz na zaujímavý článok alebo video? Dať pár tipov, ako môžu lepšie využiť váš produkt? Začnite dávať dobré a vráti sa vám to späť.
Denne “obšťastnite” aspoň jedného klienta. Zaraďte si to do vašich denných úloh (tip 7). Okrem toho, že klienti od vás dostanú nejakú hodnotu navyše, aj vy z toho budete mať radosť. Neveríte? Vyskúšajte.
Toto je osvedčený recept. Zlepšite sa v nejakej technike predaja. Rozšírte si vedomosti o produkte. Spoznajte lepšie vašich zákazníkov. Vyberte si niečo, čo nie je veľmi náročné a čo viete hneď použiť.
Môžete začať tým, že budete pozorovať ako to robia vaši úspešnejší kolegovia. Sadnite si k nim, keď telefonujú. Choďte s nimi na ich obchodné stretnutia, pozrite si ich prezentácie. Určite nájdete niečo, čo sa dá odkukať. Pravdepodobne robia niečo dobre, keďže sú úspešní.
Veľa inšpirácie nájdete aj na mojom blogu Akopredavat.sk. Je tam takmer 200 praktických tipov ako zlepšiť predaj.
Vaše znalosti a schopnosti sú to jediné, čo vás môže posunúť vpred. Vzdelávanie by mal byť povinný bod na programe stále, nielen keď sa nedarí. No schválne – čo nové ste sa naučili naposledy (a ako dávno to bolo)?
Čím viac z týchto 10 tipov použijete, tým ľahšie a rýchlejšie sa dostanete opäť do “normálu”. Tak ako pri poslednom tipe (vzdelávaj sa stále), aj všetky ostatné sa dajú využívať priebežne. Pomôžu vám udržať si vašu motiváciu. Držím vám palce!
Máte ďalšie tipy, ako si udržať alebo získať späť stratenú motiváciu v období, keď sa vám v predaji nedarí? Napíšte ich prosím dole do komentára. 🙂