ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Reklamu na Facebooku môžete robiť veľmi jednoducho.
V podstate stačí na svojej fanpage kliknúť na tlačítko propagovať príspevok, zadať rozpočet, potvrdiť a je to.
Takáto reklama síce nebude optimálna, ale fungovať bude a Facebook si za ňu vypýta peniaze.
Čo však takouto reklamou dosiahnete? Pokiaľ chcete dosiahnuť len to, aby si ten príspevok pozrelo viac ľudí, je to v poriadku. Stojí to však za tie peniaze, ktoré za reklamu zaplatíte?
Reklamu na Facebooku môžete robiť chytro.
Jednoduchým propagovaním príspevku sa pripravíte o veľa možností, ktoré Facebook ponúka pri tvorbe marketingovej kampane. Pritom to nemusí byť vôbec komplikované, len treba vedieť ako na to.
Pri tvorbe reklamy (nielen) na Facebooku musíte mať jasnú predstavu, čo je jej cieľom. Tento cieľ by mal byť jasne merateľný, aby ste mohli efektívne optimalizovať svoju kampaň.
Facebook ponúka veľmi silný nástroj – zbraň, ktorý je nevyhnutné používať, aby ste posunuli váš marketing na Facebooku na vyššiu úroveň. Týmto nástrojom je Facebook pixel.
Facebook pixel je kúsok javascript kódu, ktorý potrebujete vložiť na vaše stránky, ktoré propagujete na Facebooku.
Tento kód má každý užívateľ Facebooku jedinečný a nájde ho, keď sa prepne do správcu reklám, do časti Nástroje a tam nájde Pixely.
Keď si v tej časti kliknete na “Akcie” a “Zobraziť pixel kód”, môžete ho skopírovať a vložiť do hlavičky stránky vášho webu.
Pre základné operácie nič viac nie je potrebné.
Ako si overíte, či ste pixel na svoje stránky nahrali správne? Ak používate prehliadač Chrome, môžete použiť rozšírenie Facebook Pixel Helper. Tiež budete vidieť vo svojej reklame v Power Editore status “verifikovaný”.
Čo dosiahnete tým, keď budete mať pixel na svojich stránkach? Umožní vám merať a optimalizovať Facebook reklamy, počítať konverzie, ale aj budovať publiká.
Viete čo je remarketing? Určite poznáte stránky ako napríklad alza.sk a keď si na nich prezeráte ponuku s tým, že nič nenakúpite, neskôr pri surfovaní po internete sa vám zobrazujú reklamy na tovar, ktorý ste si prezerali. To je remarketing!
Čo vám umožňuje Facebook? Svoje reklamy na Facebooku môžete cieliť na:
Pomocou pixela totiž môžete vytvárať rôzne publiká, ktoré následne môžete používať ako nástroje na cielenie vašej reklamy. Takýmto spôsobom zvýšite efektivitu vášho marketingu na Facebooku.
Ako vytvoríte publikum?
V prvom rade musíte mať pixel nahraný na vašom webe ako je popísané vyššie. Potom v správcovi reklám v časti nástroje nájdite publiká.
Táto časť zatiaľ nie je preložená do slovenčiny, takže ďalej si kliknite na “Custom audience” (vlastné publikum) a tam z ponuky vyberte “Website traffic” (návštevnosť na webe).
V ďalšej ponuke si vyberte “People who visit specific web pages” (ľudia, ktorí navštívili špecifické webstránky) a zadajte url adresu vášho webu.
Takto vytvorené publikum vie zaznamenávať návštevnosť maximálne za posledných 180 dní, takže časové obdobie si nastavte podľa svojich potrieb. Potom si už len poznačte názov publika a návštevnosť sa vám začne zaznamenávať.
S Facebook pixelom ste schopný konkrétne merať výsledky svojej kampane.
Presne viete spočítať, koľko konverzií ste pomocou propagácie na Facebooku dosiahli (samozrejme, ak je konverzia cieľom vašej kampane).
Čo je konverzia?
Pod konverziou môžeme chápať napríklad, ak vám návštevník odovzdá svoju e-mailovú adresu za stiahnutie ebooku zdarma, alebo registráciu na webinár. Konverzia je tiež vykonanie nákupu na vašom webe.
Aby ste mohli sledovať takéto konverzie, je potrebné, aby ste na špecifické stránky vložili upravený pixel.
Povedzme, že chcete propagovať webinár. Špecifická stránka bude ďakovná stránka, na ktorú sa návštevník dostane len po registrácii na webinár.
Pixel upravíte nasledovne:
Pixel so štandardnou konverziou máte uložený na svojej ďakovnej stránke. Teraz potrebujete správne nastaviť reklamu, ktorá bude propagovať váš webinár:
Po spustení kampane môžete sledovať výkonnosť reklamy priamo v správcovi reklám, kde sa vám zobrazuje počet konverzií.
Vaše reklamy by vždy mali mať nastavené konkrétne merateľné výsledky. Potom budete schopný presne sledovať, ako ste boli úspešný a či reklama splnila vaše očakávania.
V roku 2016 urobil Facebook zmenu. Facebook pixel nahradil starý tzv. “Conversion Tracking Pixel”, ktorý bude v dohľadnej dobe vypnutý. Preto, ak máte tento starý pixel nainštalovaný na svojich stránkach, je nevyhnutné, aby ste si ho vymenili za Facebook pixel.
Napíšte mi v komentároch, ako sa vám páčil tento článok. Pomohlo by vám, keby som vytvoril ebook s konkrétnymi krokmi a obrázkami, ako pracovať s Facebook pixelom?