ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Marketing je dôležitá vec, ktorá stojí za úspechom firmy.
Niekedy môže mať firma úžasný produkt, ale bez marketingu sa na trhu nepresadí. História už takýchto príbehov napísala niekoľko.
Preto chcem poukázať na zopár chýb, ktoré robí väčšina začínajúcich podnikateľov v marketingu.
Väčšina malých začínajúcich podnikateľov nerobí žiaden marketing. Zle si zostavili rozpočet na podnikanie. V závere na marketing už neostali žiadne peniaze alebo do rozpočtu vôbec náklady na marketing nezarátali.
Ďalšia chyba v marketingu, ktorú robí väčšina malých podnikateľov je, že nemajú žiadnu stratégiu. Ich jedinou stratégiou je kopírovať konkurenciu. Očakávajú, že tými istými nástrojmi dobehnú konkurenciu, ktorá pôsobí na trhu o pár rokov dlhšie, je nereálne.
Mnohí podnikatelia nemerajú účinok svojich marketingových aktivít. To má za následok, že používajú drahé marketingové nástroje. Niekedy na základe skúsenosti dospejú k názoru, že náklady vynaložené na marketing sú vyhodené peniaze.
Pomerne častá chyba je, že podnikatelia utrácajú peniaze na budovanie známosti ich firmy. Toto je stratégia skôr veľkých firiem s neobmedzeným marketingovým rozpočtom.
U malých podnikateľov to vedie k vysokým výdavkom a takmer k žiadnemu efektu. Malí podnikatelia by sa mali zameriavať na marketingové aktivity, ktoré prinášajú okamžitý efekt.
Neustále oslovovanie nových a nových zákazníkov. Chyba je, že zabúdajú na existujúcich zákazníkov, ktorí služby odmietli alebo ktorí už raz nakúpili.
O tom ako pracovať so zákazníkmi, píšem v e-booku “Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom”, ktorý si môžete stiahnuť zadarmo TU.
Mnohí podnikatelia nepoznajú svojho zákazníka, jeho potreby, správanie, preto volia drahé a nákladné spôsoby marketingu, ktoré neprinášajú žiadne tržby. Príkladom zlého zacielenia je zvolenie príliš širokej cieľovej skupiny.
Ďalšia chyba, ktorú robí mnoho podnikateľov je, že nevyužívajú lacné alebo neplatené marketingové nástoje. Medzi ktoré v dnešnej dobe patrí napr. email marketing, blogy a podobne. Ďalší spôsob nájdete aj v článku Najprv si spravte chodiacu reklamu, až potom reklamu kupujte.
Našli ste v článku chybu, ktorú robíte aj vy? Napíšte mi do komentárov, aký marketing využívate a ako vám funguje. Teším sa na vaše komentáre.