ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Na Veľkonočný pondelok som si uvedomil, že nikto z môjho okolia, s kým mám obchodný vzťah, nevyužíva veľkonočné sviatky na budovanie vzťahov so zákazníkmi.
Tieto sviatky mi neprišiel žiaden e-mail od obchodného partnera, žiadna pohľadnica, ani len žiadna esemeska, ktorej cieľom by bolo len sa pripomenúť zákazníkovi (mne) a trocha popracovať na budovaní pozitívneho vzťahu so mnou ako so zákazníkom.
Najhoršie však vnímam to, že som to neurobil ani ja voči svojim zákazníkom a čitateľom. Toto je teda kritika aj do mojich radov. V budúcom roku to budem musieť zmeniť. Bola by veľká škoda nevyužiť najväčšie sviatky v roku na budovanie vzťahov so zákazníkmi.
Niečo som však predsa len spravil. Využil som Veľkonočné sviatky na budovanie a utvrdenie vzťahov s dievčatami v mojom okolí. Vytriedil som v mojom telefónnom zozname, ľudí (ženy) na ktorých mi záleží a poslal im SMS s týmto textom:
Ahoj Zuzka,
keďže dnes nestíham obehnúť všetky dievčatá,
tak aspoň na diaľku šibi-ryby.
Prajem krásnu šibačku.
Martin
Reakcia nenechala na seba dlho čakať. Každá žena, ktorej som napísal, mi naspäť odpísala niečo milé. Mal som v tomto smere stopercentnú úspešnosť. Prečo tomu tak bolo?
V úvode článku som písal, že tieto Veľkonočné sviatky som od žiadneho obchodného partnera nedostal nijaký e-mail, pohľadnicu ani telefonát s prianím k Veľkej noci.
To znamená, že ak by som odoslal takýto e-mail, bol by som jediný a tým pádom aj originálny (netreba preto rozmýšľať nad formou). Keďže by som bol jediný, zvýšilo by to šancu, že zákazník moju správu otvorí (nie ako na Vianoce, keď ich je plná schránka) a prečíta si moje prianie.
Týmto jednoduchým spôsobom som sa mohol odlíšiť od ostatných obchodníkov, blogerov, firiem a ukázať mojim zákazníkom, že mi na nich záleží. Utužil som tak naše vzťahy.
Využívajte každú šancu na budovanie pozitívnych vzťahov so zákazníkmi. Buďte pri tom odlišní a originálni oproti vašej konkurencii.
Ak vaša konkurencia nerobí nič, vy posielajte e-maily. Ak vaša konkurencia posiela e-maily, vy posielajte personalizované e-maily (napr. pomocou smartemailingu) a nebudete musieť prepisovať v každej SMS meno, ako som to robil ja.
Ak vaša konkurencia posiela SMS, vy posielajte pohľadnice. Ak vaša konkurencia píše blahoželania, vy píšte príbehy.
Jednoducho buďte iní a vaši zákazníci si vás budú všímať a budú si vás pamätať. Ak si vás budú pamätať, máte oveľa väčšiu šancu, že časom, keď u nich vznikne potreba, budú nakupovať u vás.