ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako si vybudovať dobré vzťahy so zákazníkom

stretnutie_budovanie_vztahov (500 x 333)

Cieľom každého obchodníka by malo byť vybudovať si pozítivne vzťahy so svojimi zákazníkmi.

Pokiaľ sa to obchodníkovi podarí, tak má vyhraté lebo:

  • získal verného zákazníka,
  • tento zákazník mu odpustí prípadné chyby,
  • ak urobí chybu, povie to jemu a nie celému svetu,
  • vždy dostane novú šancu,
  • aj napriek tomu, že je drahší, od neho neodíde.

Vzťahy so zákazníkmi sa budujú dvoma spôsobmi:

  1. vždy treba splniť, čo sľúbite,
  2. treba kontaktovať klienta “len tak”.

Splňte vždy to, čo sľúbite, je základný predpoklad. Pokiaľ to na začiatku budovania vzťahu podceníte, ďalšiu šancu ako obchodník už nemusíte dostať.

Myslím, že toto si uvedomuje a taktiež aj robí väčšina zodpovedných obchodníkov resp. podnikateľov. Avšak častejšie obchodníci zabúdajú kontaktovať zákazníka “len tak” bez toho, aby mu chceli v danom momente niečo predávať.

Následkom toho, že obchodník zákazníkovi volá alebo píše e-maily len vtedy, keď mu chce niečo predávať je, že zákazník mu nechce dvíhať telefón alebo nečíta jeho e-maily.

Prevencia je poslať občas e-mail s iným obsahom ako je ponuka výrobkov alebo služieb.

Posielajte takéto druhy e-mailov

  • Zablahoželať k meninám. Minulý rok mi prišiel iba jeden e-mail od obchodníka a doteraz si to pamätám.
  • Poslať prianie k Vianociam alebo do nového roka. Toto robí veľa obchodníkov avšak, keď vám denne prichádzajú desiatky prianí, tak treba vymyslieť spôsob, ako upútať a vyčleniť sa z radu. Ja svojim zákazníkom (VIP zákazníkom) posielam pohľadnice, lebo to dnes už nikto nerobí.
  • Poslať zákazníkom návod ako lepšie využiť produkt, ktorý si už u vás kúpil.
  • Spýtať sa zákazníka na jeho názor na vaše služby.
  • Darovať nejaký bonus, ktorý vás nič nestojí.

Budujte vzťahy so zákazníkmi a budete mať istotu budúcich príjmov.

Čo dnes robíte preto, aby ste budovali vzťah s vašimi zákazníkmi? Napíšte mi do komentárov pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.