ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Minulý týždeň som bol po dlhšom čase v kostole na svätej omši.
Ako som tak sledoval omšu, uvedomil som si, že cirkev využíva mnohé predajné techniky, aby zarobila čo najviac peňazí.
Až som bol prekvapený, ako to majú všetko zorganizované.
Jedna z vecí, ktorá ma najviac zaujala, je spôsob, ako počas omše vyberajú peniaze na chod kostola. Nerobia to tak (teda aspoň v kostole, kde som bol), že pri východe položia pokladničku a dajú ľuďom možnosť, nech sa rozhodnú či prispejú alebo nie.
Keďže ich cieľom je čo najviac zarobiť, tak pri vyberaní peňazí využívajú psychológiu predaja a predajné techniky.
Samotný výber peňazí robia tak, že počas omše väčšinou kostolník ide od človeka k človeku a pristaví sa pri ňom s malým vreckom (zvončekom), do ktorého všetci na omši hádžu peniaze. Najčastejšie dvojeurovky, ale nájdu sa ľudia, ktorí dávajú i viac (dobrý kšeft).
Skúste sa vžiť do role pravidelného návštevníka kostola.
Nachádzate sa v kostole, v komunite ľudí, ktorí sa medzi sebou poznajú.
Práve vyberajú peniaze. Každý do vrecka hádže mince. Čo urobíte? Nehodíte aj vy? Hodíte len 50 centov, keď všetci dávajú 2 €?
Väčšina ľudí tento “tlak” okolia neustojí a dvojeurovku tam hodí, aby nevyzerali zle pred svojimi známymi.
Ďalšia finta, ktorú využíva cirkev a bežne sa využíva pri predaji, je call to action. Spočíva v tom, že zákazníkovi naznačíte alebo priamo poviete (väčšinou v závere predajného rozhovoru), čo má urobiť.
V kostole to robia veľmi elegantne tak, že pred vás položia vrecko, do ktorého máte vhodiť peniaze.
V klasickom predaji príkladom call to action je v závere stretnutia napríklad podanie pera. Každý zákazník po ňom automaticky siahne a je mu jasné, čo má urobiť – podpísať zmluvu.
Táto technika však nie je len o naznačovaní, často sa využíva i to, že zákazníkovi priamo poviete: “Pristúpme teda k podpísaniu zmluvy.”
Asi najčastejšie sa s využívaním tejto predajnej techniky môžete stretnúť na internete na stránkach e-shopov: “Objednajte ešte dnes“ alebo “Zaregistrujte sa k odberu…”.
Práve v prostredí internetu nájdete množstvo dôkazov, že call to action funguje. Internet je totiž skvelý nástroj na testovanie účinnosti jednotlivých slov. Jednoduchú prípadovú štúdiu si môžete pozrieť na stránke www.whichtestwon.com.
Využívate aj vy call to action pri svojej práci? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.