ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Sledovať konkurenciu by mal asi každý podnikateľ, lebo to môže pomôcť k úspechu v jeho podnikaní. V minulosti sledovanie konkurencie bolo náročnejšie na čas a peniaze.
Dnes sa to dá robiť jednoduchšie a lacnejšie. Využívajú sa k tomu rôzne internetové nástroje.
Jedna z vecí, ktorú podnikatelia sledujú, najmä vtedy ak predávajú rovnaké výrobky je cena. Ak máte zriadený e-shop a rozmýšľate, ako správne nastaviť ceny, tak vám k tomu môže pomôcť software karsa monitor.
Tento software umožňuje jednoducho sledovať cenu vo všetkých vašich konkurenčných e-shopoch. V základnej verzii umožňuje sledovať až 2000 produktov v 6 e-shopoch. Jedná sa o software, za ktorého využívanie sa uhrádza mesačný poplatok.
V prípade, že nechcete platiť, tak existuje aj pre vás riešenie. Je však náročnejšie na čas. Sú to takzvané porovnávače cien ako napr. heureka.sk alebo pricemania.sk.
Tieto primárne slúžia na porovnanie cien pre zákazníka (60 % zákazníkov sa pri nákupe cez internet rozhoduje na základe ceny) avšak môžete ich aj vy využiť na zistenie cien konkurencie. Nevýhodou je, že budete musieť ísť položka po položke, čo môže zabrať naozaj veľa času.
Ďalšie nástroje, ktoré môže podnikateľ využiť súvisia s činnosťou konkurencie na webe. Ak má vaša konkurencia web stránku, tak pravdepodobne na nej zverejňuje novinky ako nové produkty, zmeny ceny, rôzne akcie a podobne.
Dnes netreba už pravidelne chodiť na stránky konkurencie, aby ste mali prehľad o tom, čo sa u nich deje, ale stačí len využívať šikovný software. Ja na tento účel využívam bezplatný software od Googlu.
Základný predpoklad pre využitie bezplatného software od Google je používanie internetového prehliadača Google Chrome. Ten je tiež zadarmo a osobne si ho neviem vynachváliť, lebo umožňuje do neho nainštalovať rôzne rozšírenia, ktoré mi pomáhajú zjednodušiť si prácu s internetom.
Jedna z aplikácii, ktorú využívam na sledovanie konkurencie je PAGE MONITOR. Jednoduchým kliknutím si pridám do Page monitora stránku a pri akejkoľvek zmene na stránke ma ihneď upozorní malým čísielkom pri jeho ikonke.
Ďalším kliknutím na ikonku sa mi ukáže, na ktorej stránke došlo k zmene. Pri návšteve stránky, na ktorej nastali zmeny, mi Page monitor farebne odlíši to miesto, kde nastali zmeny, aby som ich nemusel pracne hľadať.
Ďalšia vychytávka z dielne Google je GOOGLE ALERTS. Pomocou tohto šikovného softwaru môžete sledovať zmienky o vašej konkurencii na webe, o jej čelných predstaviteľoch alebo o jej výrobkoch. Do Google Alerts zadáte kľúčové slová, ktoré chcete, aby za vás tento software sledoval.
Ihneď, ako sa dané kľúčové slovo objaví na nejakom webe alebo v článku, vám Google Alerts o tom pošle informáciu emailom. Jedinou nevýhodou Google Alerts je, že nedokáže dokonale sledovať sociálne siete, ako sú Twitter a Facebook.
Na sledovanie konkurencie na Twittri využívam nástroj (nie od Googlu) www.klaboseni.cz, ktorý pracuje podobne ako vyhľadávač Google, s tým rozdielom, že nevyhľadáva na webových stránkach a blogoch, ale len na slovenskom a českom Twittri. Takže stačí raz za týždeň alebo raz za mesiac zadať kľúčové slová a viete čo sa hovorí o konkurencii alebo čo konkurencia robí.
Ďalší nástroj, ktorý využívam na sledovanie konkurencie je RSS kanál. Tiež túto funkciu mám nainštalovanú ako rozšírenie v Google Chrom. Vždy, keď nájdem nejakú novú konkurenciu, ktorá zároveň publikuje články, tak si ju zadám do RSS čítačky.
Pri publikovaní nového článku konkurenciou na jej webe mi príde automatické upozornenie. Tak ako pri Page monitore sa mi zobrazí malé čísielko pri ikonke. To čísielko predstavuje počet článkov napísaných konkurenciou.
Akonáhle článok prečítam alebo len označím za prečítaný, tak čísielko zmizne. Využívanie RSS mi umožní, aby mi žiaden článok konkurencie neušiel (inak RSS stránky www.predajnetechniky.sk je tu.)
Tieto všetky nástroje mi pomáhajú sledovať konkurenciu, byť v obraze a dokázať zareagovať na zmeny, prípadne ich využiť vo svoj prospech. Sledujete vy nejako konkurenciu? Aké nástroje používate? Podeľte sa o svoje skúsenosti v komentároch pod článkom.