ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Nedávno som si prečítal jeden príbeh, z ktorého sa môže poučiť každý obchodník. Predajca na trhovisku sa rozhodol zmeniť cenovú politiku. Doteraz predával jeden melón za 1,3 €, keď ste si však kúpili 3 melóny, tak ste zaplatili 3 x 1,3 €, teda spolu 3, 90 €.
Kdesi v “múdrych” knihách sa dočítal, že ľudia sú zvyknutí, že väčšie balenia sú lacnejšie, preto mnohí dajú prednosť kúpe väčšieho balenia. Rozhodol sa teda urobiť zvýhodnenú ponuku, ktorá by mu mala pomôcť viac predávať.
Tá zvýhodnená ponuka vyzerala takto:
Takýto typ “zvýhodnenej ponuky” vám naozaj v krátkodobom horizonte dokáže zvýšiť predaj. Mnohí zákazníci si jednoducho neprepočítavajú, či je to výhodnejšia ponuka alebo nie je. Vychádzajú zo svojej skúsenosti, že väčšie balenia bývajú lacnejšie (v prepočte na jeden kus resp. 1 kg).
Takže niektorí zákazníci v domnienke, že kupujú za lepšiu cenu, si nakoniec kúpia väčšie balenie.
Druhá skupina ľudí (väčšinou tá, ktorá musí viac obracať peniaze) zistí, že obchodník ich chce “obrať” o peniaze, že ponuka, ktorá sa na prvý pohľad javí ako výhodná, výhodná nie je.
V budúcnosti si preto budú dávať väčší pozor na ponuku od daného obchodníka, lebo ak ich raz “podviedol”, tak prečo by ich nemohol podviesť aj na budúce pri niečom inom (napr. kvalite produktu, pri reklamácii atď.)
Koniec koncov to môže dopadnúť tak, že niektorí zákazníci zaplatia viac, ale niektorých obchodník stratí nadobro. Úplne najhorší dopad takýchto predajných praktík je, že zákazníci potom začnú všetkých obchodníkov hádzať do jedného vreca a považujú ich za nedôveryhodných a podvodníkov. Hovoria o tom aj výsledky medzinárodného prieskumu:
len u 39 % zákazníkov vyvolal predavač (predajca) dôveru (t. j. u 61 % dôveru nevyvolal)
len 32 % zákazníkov si myslelo, že predavač bol pri pomoci objektívny ( zvyšných 68 % si to nemyslí)
Vždy, keď vidím, že obchodník používa takúto alebo inú nekalú praktiku, je mi smutno, lebo je to absolútny odklon od podstaty obchodu. Podstatou obchodu nie je sa obohatiť na úkor zákazníka, ale uspokojiť jeho potreby, čo možno najlacnejšie – tak, aby to bolo prijateľné pre obe strany a ani jedna z nich nemala pocit, že to bolo pre ňu nevýhodné.
Len toto je cesta ako dosiahnuť dlhodobý úspech v podnikaní.
Stretávate sa aj vy s obchodníkmi podvodníkmi? Aký je váš názor na toto? Vyjadrite ho v komentároch pod článkom.