ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Málo známa technika, ktorá radikálne zvýši úspešnosť vášho predaja

viac predajov vďaka sugescieKončí každý obchodný rozhovor kúpnou zmluvou?

Samozrejme, že nie.

Dnes vám priblížim jednu z techník, ktorá vám zvýši pomer úspešnosti na 50% a viac.

Ako? Neverbálnou sugesciou…

Nepoznáte?

Sila podvedomia pri predaji

Predstavte si, že svojím podvedomím cielene pôsobíte na podvedomie niekoho iného.

Veľakrát vo svojom živote ste mysleli nech sa splní to a to… a väčšinou sa to aj splnilo. Tiež sa vám určite viackrát stalo, že ste na niekoho mysleli a ten dotyčný, keď ste sa potom stretli, vám povedal, že cítil vaše myšlienky.

A to sa dá aj v obchode. Ide totiž o jednu z techník, alebo ak chcete, zručností predaja. Jasné, že v obchode to nejde len tak, bez prípravy. Treba sa to naučiť a potom trénovať a trénovať. Uvediem niekoľko z mnohých možných situácií:

Už pri vstupe do miestnosti, keď vítam hostí, alebo keď prichádza môj hosť na „face to face“ stretnutie, vítam ho, podávam ruku na privítanie a predstavenie sa…

„Však to je jasné, načo to sem píšete”, ako keby som vás počul. Ale nasleduje niečo iné…

Vysoká škola predaja

„Dobrý deň“… vtedy na chvíľku zastavím, svoj pohyb ako keby som zamrzol, udržujem očný kontakt a v záblesku desatín sekundy začne pracovať moje podvedomievysiela myšlienky. Začína „neverbálna sugescia“. V myšlienkach rýchlo “poviem” napríklad: „Máš ma rád, budeš mať rád moju ponuku“.

Vo chvíli, kedy zastavím pohyb ruky, je môj náprotivok pripravený na známy rituál, očakáva známe, ale dočkal sa niečoho iného, nečakaného. Nevníma to vedome, len jeho podvedomie to zaregistrovalo a vysiela otázky : „Čo sa deje???“

ako zvýšiť predajJeho myseľ je otvorená a nedočkavá, nakoľko neprišiel očakávaný úkon.

A to bol ten môj správny okamih!!! Po tomto „zamrznutí“ normálne dokončím začaté podanie ruky a privítanie.

Ďalší príklad: Predstavte si vaše stretnutie. Začínate prezentáciu, obchodný rozhovor, home party… Na začiatku by malo byť privítanie všetkých hostí, však? Napríklad “Milé dámy a vážení páni, som veľmi rád, že ste prišli”, a tak ďalej. Veď to poznáte.

Ale??? Zase nastúpi neverbálna sugescia.

„Milé dámy…“, nasleduje kratučké “zmrznutie” (toto môže trvať aj 2-3 sekundy), kde očným kontaktom prebehnete niektorých zúčastnených. Ľudia nevedia, čo sa deje a napnuto čakajú, čo bude ďalej. Zabúšite na ich podvedomie neverbálnou sugesciou.

U každého, kde nadviažete očný kontakt, z vás bude rezonovať napríklad „budete milovať moje produkty“. To isté môže nasledovať pri pokračovaní : „vážení páni…“ a až potom idete klasicky ďalej s privítaním.

Ďalší moment: Počas vašej prezentácie (ktorá z vás prúdi profesionálne) udržujete očný kontakt. Ak nie, je to chyba. Je to totiž jedno zo základných pravidiel predaja. 

Udržujete očný kontakt, vaša prezentácia má, samozrejme, spád a postupne sa zameriavate na jednotlivých hostí, návštevníkov. Pomedzi svoju reč neverbálne vysielate sugestívne myšlienky.

Komu? Tým, u ktorých vidíte iskru v očiach, záujem, pozornosť…

Využite túto techniku na maximum

V konečnom prípade to môžete skúsiť aj u ľudí, ktorí vás sotva vnímajú. Preberte ich nejakou otázkou, napr. „pani Nováková…” a chvíľku počkáte, aby sa na vás sústredila.

To je čas na neverbálnu sugesciu, trebárs v zmysle „miluješ môj hlas, miluješ moje výrobky“. Potom jej nahlas dáte krátku otázku (najlepšie uzavretú, aby vám cielene odpovedala) ohľadom produktov alebo prezentácie a počkáte na jej odpoveď.

Príklad: „Pani Nováková,” (pauza+sugescia), “ktorý výrobok na stole sa Vám najviac páči?“ a pokračujete v prezentácii ďalej.

Buďte precízni, pracujte na sebe

Možno si teraz vravíte: „To je všetko?“ Skúste si to hneď teraz bez prípravy. Môže sa to zdať jednoduché, ale len na prvý pohľad.

Túto techniku však musíte mať skvelo zvládnutú. Ľudia na vás nesmú spozorovať, že ste v pomykove, rozpakoch, či neistí… Váš prejav musí byť jednoliaty celok. Nikto nesmie vidieť, že myslíte aj na niečo iné, mimo prezentácie.

ako zvýšiť predajChce to tréning, tréning, tréning…

Je to na vás. Jedno za vás nespravím. Musíte chcieť!

Takejto neverbálnej sugescie sa dá vložiť do vašej prezentácie koľko len chcete, ale opakujem, chce to tréning a tréning.

Garantujem vám, že výsledky sa dostavia.

Vašu prezentáciu, obchodný rozhovor, určite musíte vedieť na 100%, aby ste neverbálnu sugesciu mohli vsúvať všade, kde uznáte to za vhodné. 

Prezentácia, obchodný rozhovor musí byť zvládnutý „ako keď bičom plieska“, aby ste svojou mysľou dokázali prevádzať túto, pre niekoho, neuveriteľnú obchodnú znalosť – techniku.

Čo z toho môže pre Vás vyplynúť? Fantastický záver: Písal som zmluvy… ale nie jednu dve tri za týždeň, ale dve tri na každom stretnutí.

„Ako to robíš?“ pýtali sa ma kolegovia, čo sa viackrát prišli pozrieť na moju prezentáciu a čudovali sa. “Ako to robíš? Skončíš prezentáciu a ľudia sami hovoria, čo chcú. Sadneš si s nimi k stolu a hneď píšeš zmluvy.

Aj vďaka tejto technike som v letnom období, keď veľa obchodníkov „narieka“, že obchody sa nehýbu, spravil svoj prvý rekord vo výške obratu 24.000 eur za mesiac. A kolegovia? Tak isto… V ďalších mesiacoch mali obraty oveľa vyššie.

Jedno upozornenie: Nepodľahnite svojej veľkosti, keď sa vám začne dariť. Pokora musí byť stále s vami.

Pár slov na záver

Určite ste si uvedomili, že tu nehovoríme o základoch predaja. Neverbálna sugescia je už „vysoká školapredaja.

Možno vyvstane otázka: Zvládne ju každý? Zvládne, ale je to o tréningu a je to len a len na vás… Vaša prezentácia zvládnutá na 100% je základ a ostatné je už profesionálna nadstavba.

V súčasnosti (okrem iného) zastupujem jednu firmu v priamom predaji, a keďže mám i iné aktivity, nemám frekvenciu stretnutí takú „hustú“ ako pred časom, ale aj dnes, pomocou neverbálnej sugescie, mám zhruba päťdesiat perctentnú úspešnosť obchodných rozhovorov.

fb-follow

Ondrej Mihalčiak
Volám sa Ondrej Mihalčiak, mám VŠ titul a už 18 rokov robím priamy predaj, chvíľu aj poisťovníctvo a MLM. Zastupoval som viacero firiem, kde môjmu základu v priamom predaji môžem len a len poďakovať firme Winston a.s. z Brna, kde som začínal. Postupne prišli ďalšie firmy(i vlastná), ale až nástupca menovanej firmy ma po rokoch „nakopol“ do iných dimenzií seminárom s mojim „guru“. Vždy som nezištne radil kolegom a vždy som vedel poradiť, myslím si, tým správnym smerom. V každej firme som patril medzi top predajcov a nedávno skrslo vo mne rozhodnutie, že sa podelím s mojimi skúsenosťami s klasickými predajcami v teréne a skúsim ich aj niečo naučiť. Ale nikde nie je napísané, že to nemôžu využiť aj predajcovia využívajúci nove metódy cez internet, finančnící, MLMkári, poisťováci... V tento čas zastupujem jednu svetovú značku v priamom predaji a jednu v MLM.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.