ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Vedecky podložený spôsob, ako sa RÝCHLO prepojiť s druhými a ZVÝŠIŤ predaje

Pred 10 rokmi sa na Univerzite v Nijmegene (Holandsko) uskutočnil zaujímavý experiment.

Zistilo sa počas neho, že čašníci dokážu zvýšiť svoje sprepitné o 70% vďaka jednej jedinej vete.

Ako to súvisí s prepojením, aká veta to bola a ako môžeš zvýšiť tvoje zisky pomocou tohto istého princípu? Dozvieš sa už o chvíľku. Ešte pred tým mi ale dovoľ povedať ti…

Prečo je prepojenie pre ľudí tak dôležité

Tento výskum je zas z Harvardu (1979).

Bolo v ňom sledovaných 7,000 ľudí vo veku od 35 do 65 rokov, pričom zameranie sa kládlo na ich spoločenský život. Celkovo trvala štúdia 9 rokov. Mám rád čísla 🙂

Discussing ideas

Na svojom konci dospela k záveru, že ľudia, ktorí majú nedostatok spoločenského kontaktu, majú takmer 3x väčšiu šancu, že počas tohto obdobia (9 rokov) umrú, než tí, ktorí majú rozsiahle spoločenské kontakty.

Nezávisle od svojho finančného zabezpečenia, stravovacích návykov, fajčenia, pitia alebo športu!

Dôvod, prečo tento výskum uvádzam v článku o zvyšovaní ziskov je, aby si si uvedomil, nakoľko dôležité sú pre druhých ľudí vzťahy. Ak totiž ostane táto hlboko zakorenená potreba každého z nás nevypočutá, doslova môže viesť až k smrti (tvojho biznisu :)).

Dobrou správou je, že dnes sa naučíš konkrétny postup k tomu, ako dať druhému človeku tento pocit prepojenia a to v priebehu pár sekúnd, čo znie celkom dobre, však?

Tak poďme už na to.

dôveryhodnosť, prepojenie s druhými

Táto veta zvýšila sprepitné čašníkov o 70% a prečo rovnaká veta pomôže zdvihnúť zisky tebe

 

Čašník dostal vyššie sprepitné ak jednoducho zopakoval objednávku zákazníka.

Na prvý pohľad môže ako dôvod tohto výsledku vyzerať fakt, že čašník tým vyjadril pozornosť. Vyjadril, že zákazníka počúval. A určite je v tom kus pravdy. Tu je však ďalšie zistenie štúdie:

Ak čašník parafrázoval, ale nepoužil presné slová zákazníka, sprepitné až tak vysoké nebolo.

Dôvod tohto rozdielu je ukrytý vo fenoméne, ktorý nazývame “zrkadlenie”. Ako ľudia máme tendenciu dôverovať, otvoriť sa a prepájať sa s tými, ktorí sú nám podobní. Je to evolučný mechanizmus zameraný na prežitie a tým, že dokážeš doslovne odzrkadliť slová zákazníka, vytvoríš presne tento dojem “podobnosti”.

Príklad využitia princípu v praxi

 

dôveryhodnosť, prepojenie s druhýmiNedávno som dostal na svoj facebook zvláštnu správu:
Ahoj Radovan, všimol som si, že si súčasťou skupiny Sociálne Zručnosti (Social Skills) a to je dôvod, prečo ti píšem. Chcem ti ponúknuť svoj koučing ZDARMA…”

 

Síce som človeka, ktorý mi ju poslal nepoznal, bolo to však zdarma a sám som kouč. Moja zvedavosť, ako bude tento človek svoje sedenie viesť, ma teda nenechala odmietnuť.

Prijal som.

Po 5 minútach rozhovoru som si však bol istý, že som v správnych rukách. Dôvod?

Po tom, čo sa ma spýtal, čo by som chcel zmeniť vo svojom spoločenskom správaní, dokázal počas rozhovoru viacnásobne doslovne zopakovať moje slová. Síce vytvoril iné vety, ale použil ten istý kľúčový výraz, ktorý som mu dal na začiatku rozhovoru.

Použil moje “kódovanie”.

Dokonca bol tak dobrý, že tesne pred koncom nášho sedenia, kedy mi už začal svoju ďalšiu hodinu “predávať”, dokázal opäť zrkadliť moje potreby, ktoré som mu dal na začiatku.

Tento človek si ma získal.

dôveryhosnosť v predaji, prepojenie s druhýmiTak a teraz je rad “získať si druhých” na tebe

Pred tým, než začneš používať tento princíp na to, aby si ovplyvnil a presvedčil ľudí vo svojom okolí, pokojne si ho najprv natrénuj.

Ako si ho natrénovať? Aktívnym počúvaním.

Keď sa budeš najbližšie s niekym rozprávať nasleduj tieto 2 kroky:

  1. Pozorne počúvaj, čo človek oproti tebe hovorí
  2. Zopakuj vždy posledné slová jeho vety

 

Bonusový krok:

Sprav všetko preto aby to nevyzeralo zvláštne 🙂 Usmievaj sa, prikyvuj, využi na zopakovanie pauzy v jeho reči…

Dôležité je aby si našiel rovnováhu medzi momentom, kedy si to nevšimne ani podvedome a momentom, kedy ťa odhalí jeho kritická myseľ (vedomie).

Hej, a ešte niečo! Posledná vec:

Ak ti prišiel tento článok ako užitočný (alebo ťa aspoň prekvapil, zaujal, inšpiroval…) pošli ho aspoň dvom ľuďom, ktorým by mohol pomôcť podobne ako tebe. Aspoň budeš mať s kým trénovať 🙂

fb-follow

Radovan Jenčík
Moje meno je Radovan Jenčík. Som študent psychológie, Certifikovaný NLP Kouč a zakladateľ blogu Argument.sk, miesta kde sa cieľavedomí ľudia učia ako pomocou etického uplatnenia presvedčovacích techník NLP a sociálnej psychológie získať svoju výhodu na ceste k úspechu - v biznise aj v osobnom živote.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.